מאמרים

מיתוג עסק קטן

 

מיתוג הוא הדרך בה אנשי מקצוע לוקחים עסק שלם והופכים את כל רבדיו, מניעיו, חזונו, מטרותיו וחלומותיו לקפסולה אחת קטנה המצליחה בשניות בודדות להעביר את מסריה לעולם. מדובר בגאונות, הרי בכל יום אנו מתמודדים עם הצורך להסביר את עצמנו, למכור את מרכולתנו או לייצג את ערכינו, אנו יודעים עד כמה זה קשה ואיזה מחיר גובה מאיתנו המאמץ, מחיר של אנרגיה זמן וכסף.
ובכן, מיתוג עסק קטן, בדיוק כמו מיתוג של עסק גדול דורש מקצועיות, יצירתיות, להט, ניסיון וגם קמצוץ אחד של גאונות לפחות, אך בשונה ממנו נהנה העסק הקטן בראשית דרכו המיתוגית מקורטוב יצירתיות עודף.

 

מיתוג בשלבים

בשלב הראשון של תהליך המיתוג יש להקדיש מחשבה רבה לשאלה מה מניע את העסק ומה מטרותיו. לאחר שמגדירים את המטרות הללו המורכבות בדרך כלל מחזון העסק, מהערכים אליהם הוא שואף ומהרעיון הכלכלי והעסקי העומד אחריו, קל הרבה יותר לבנות אסטרטגיית מיתוג. זכרו כי זו זו נשענת באופן חד משמעי על יסודות התהליכים המשניים של הרצון להגשים את המטרות.


לאחר שלב זה מתמקדים אנשי המיתוג בבחינה מדוקדקת של אופי העסק:
מבצעים בדיקה של קהל הלקוחות על פי חתכי גיל, סטטוס, מצב אקונומי, מין וכו'.
מקדישים מחשבה למוצר הנמכר או השירות הנמכר בעסק ועל הדרך הטובה ביותר לבצע פרזנטציה (מזון, ביגוד, סלולר, ספרים, מוסיקה וכו').
חושבים על האווירה האופטימאלית שיש להשיג במרחב הקמעונאי על מנת למקסם את אפשרויות הרווח (עובדים צעירים ומוסיקה קצבית ברקע בשילוב צבעים חמים לבית קפה הממוקם באוניברסיטה למשל. או להפך, צוות עובדים מבוגר, מוסיקה שקטה ורגועה ועיצוב כללי עשיר ואותנטי לחנות בגדים לגיל השלישי למשל).

את התוצאות של עבודת הרקע והמחקר הנ"ל מכניסים למאגר הפרמטרים על פיו תיבנה תוכנית המיתוג הסופית, כאשר צוות המיתוג של החברה בוחן כיצד לתעל נכון כל אחד ואחד מאלו למקומו הטבעי.

 

שלב שלישי, תוכנית אסטרטגית למיתוג
בשלב זה בוחרים אלמנטים כגון שם, לוגו, סלוגן, צבעים מובילים, אמצעי מיתוג, עיצוב ודוקורציה כללית, בניית אתר, שימוש באמצעי קידום כגון רשתות חברתיות ועוד. בכדי לבצע מיתוג עסק קטן בצורה אופטימאלית יש להתאים את שם העסק ואת כל יתר האלמנטים ברשימה למטרות שהגדרנו בשלב הראשון.
לדוגמא, מיתוג עסק קטן של אריזות ממתקים ישים דגש על מתיקות, הפתעה, ימי הולדת ואירועים שמחים אחרים, מתנות ועוד. הלוגו חייב להיות צבעוני, לשדר חיות וגם לרמוז על מהות העסק, למשל אנימציה של סוכריה או ממתק אחר בליווי שם העסק. כאשר הצבעים הנבחרים ירוצו איתנו קדימה גם בפונט של שלטי החוצות, באמצעי הפרסום או באתר האינטרנט.
הסלוגן חייב לפנות לקהל של ילדים ומבוגרים כאחד, למשל "ממתיקים לכם את היום", "מרגישים סוכר" וכד'. סלוגנים מהסוג הזה רומזים על השירות והמוצר שמעניק בית העסק אך עדיין שומרים על קריצה נחמדה.
מלבד אלו יש לעצב את החנות בצורה המשדרת ייחודיות תוך שמירה על קו אחיד עם המיתוג הכללי, לצפות את הקירות באמצעות טפטים הנושאים את דמויות הלוגו, כיתוב ופלטת צבעים אחידה.
שימוש במדבקות קיר, מדבקות רכב, מדבקות לוגו למיתוג, כרטיסי ביקור, מודעות חוצות ועוד יגבירו את החשיפה ויעמיקו את המיתוג, חשוב לפעול בהתאם לתוכנית האסטרטגית של אנשי המקצוע, היודעים היכן, מתי ואיפה לבצע את ההטמעה.

צוות המפיק ירכיב עבורכם חבילת מיתוג לעסק שתכיל הצעות ופתרונות לתהליך מיתוג מקצועי ומותאם אישית לעסק שלכם.
צרו עמנו קשר ליעוץ חינם ונשמח לעמוד לרשותכם 1-700-70-33-70

© כל הזכויות שמורות

אתר זה נבנה ע"י קידום+ בניית אתר לעסקים